Kompetencje
Wójt Gminy jest kierownikiem Urzędu i wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
Do zadań Wójta jako kierownika Urzędu należy:
1. Zapewnienie prawidłowej realizacji zadań Urzędu.
2. Wydawanie przepisów prawnych kierownictwa wewnętrznego.
3. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej
4. Wykonanie zadań z zakresu obronności kraju i zapewnienia ładu publicznego
5. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa
6. Realizowanie polityki kadrowej, dbanie o należyty nabór pracowników podnoszenie ich kwalifikacji
7. Powoływanie zastępcy Wójta
8. Wydawanie zarządzeń Wójta jako Kierownika Urzędu.
Wójt może upoważnić Skarbnika Gminy, Sekretarza Gminy i innych pracowników do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.
Zastępca Wójta odpowiedzialna jest za nadzór i koordynację działań w zakresie:
1. Pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych.
2. Realizacji zadań finansowanych ze źródeł zewnętrznych (europejskich i innych).
3. Realizacji zadań organizacji pozarządowych.
4. Organizacyjnego wspierania podmiotów w działalności gospodarczej.
5. Działań związanych z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania kontroli zarządczej zarówno w Urzędzie jak i w jednostkach organizacyjnych oraz instytucjach kultury.
6. Szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników.
7. Wykonywania wszystkich czynności faktycznych i prawnych wynikających z upoważnienia Wójta.
|
Sekretarz Gminy:
- Zapewnienie sprawnej organizacji pracy w Urzędzie oraz jego poprawnego funkcjonowania;
- Określenie zasad realizacji zadań oraz form i metod pracy referatów;
- Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu;
- Zapewnienie dyscypliny pracy w Urzędzie;
- Prowadzenie spraw Gminy w zakresie ustalonym przez Wójta;
- Wykonywanie zadań należących do Wójta, jako Kierownika Urzędu w razie jego dłuższej nieobecności z powodu urlopu, choroby lub innej przyczyny;
- Sprawowanie nadzoru nad realizacją uchwał, zarządzeń, wniosków; radnych, komisji i Rady, Rady;
- Podejmowanie działań związanych z zapewnieniem ochrony informacji niejawnych;
- Podejmowanie działań związanych z zapewnieniem ochrony danych osobowych;
- Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w Urzędzie oraz koordynowanie przeprowadzania kontroli zewnętrznych przez pracowników;
- Racjonalne gospodarowanie etatami Urzędu;
- Gospodarka lokalami biurowymi Urzędu;
- Dbanie o utrzymanie w należytym stanie pomieszczeń budynku Urzędu oraz jego otoczenia;
- Zabezpieczenie mienia Urzędu;
- .Planowanie środków przeznaczonych na utrzymanie Urzędu oraz gospodarowanie nimi;
- Opracowywanie projektów statutów i regulaminów organów oraz jednostek organizacyjnych Gminy a także instytucji kultury w Gminie;
- Analizowanie i opiniowanie projektów przejmowania przez gminę zadań powierzonych z zakresu administracji rządowej;
- Koordynowanie prac związanych z udziałem Gminy w związkach, porozumieniach komunalnych.
Więcej w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy